Перейти к публикации

Разрешение на продажу продуктов

Galaktika

Есть фирма и небольшое помещение, требуется в нем открыть овощную лавку. Каков алгоритм действий при получении разрешения на продажу продуктов?

Слышала только что это очень сложно, но хотелось бы понять в чем основные проблемы и какие подводные камни. Есть человек который готов заняться этим вопросом, я готова ему это доверить, но не понимая сути дела, у меня развивается паранойя, что моим незнанием манипулируют.

Русский Я

@Galaktika, НУ бумагами заниматься все таки придеться, и начать нужно с ХЕИ, все претензии по помещению именно от них, совету' прочитать и ето http://pravatami.bg/3035 т. Е можно немного схитрить обьявив себя производителем

Skorpion_BG
Анатолий Гоцов
@Galaktika, НУ бумагами заниматься все таки придеться, и начать нужно с ХЕИ, все претензии по помещению именно от них, совету' прочитать и ето http://pravatami.bg/3035 т. Е можно немного схитрить обьявив себя производителем

Не ХЕИ, а "Агенция по храните", это сейчас разные канторы!

Anna Ivanova

Необходимые документы для открытия продуктового магазина:

1. Удостоверение регистрации из ОДБХ (областная дирекция по безопасност продуктов БАБХ, бившее ХЕИ) В СООТВЕТСТВУЮШЕМ районе.

Для него подаются следующие документы:

  • Заявление по образец на ОДБХ;
  • Решение за фирмата, издадено от Агенцията по вписвания;
  • Договор за наем или документ за собственост.
  • Документ за платена държавна такса (от 20-34 лв.).
  • Система за самоконтрол;
  • НАССР система или процедури (само за по- големите обекти).

2. Разрешително за пожарна безопасност от съответното от службата за пожарна безопасност към съответния район:

  • Заявление по образец;
  • Документ за собственост или наем;
  • Документ за платена държавна такса;

3. Документи, издадени от служба по трудова медицина.

  • Решение за фирмата, издадено от Агенцията по вписвания;
  • Договор за наем или документ за собственост;
  • Технически документи за ел. Уредите и други документи, касаещи материално техническата база.
Anna Ivanova

Требывания к маленькому магазину (павильон и щанд):

Изисквания за павилион за търговия с храни и щандове за храни

За откриване на павилиони и щандове за продажба на храни ви е необходимо едно помещение, в което да има мивка с течаща топла и студена вода. В близост до обекта трябва да има санитарен възел.

Ако няма мивка, може да се използват съдове с резервна вода за щандовете и мокри кърпи за павилионите за търговия с храни.

Това е възможно само ако храните са пакетирани!

Трябва да са осигурени условия за съхранение на личните вещи и облекло на персонала. За целта се осигуряват закачалки или шкафове.

Осигурява се също шкаф за съхранение на препаратите заимиване и дезинфекция

Инвентара за почистване - четки, стирки метли и др. Се съхранява в предверието на изполвания санитарен възел, освен в случайте ако не са предвитени други условия, но в никакъв случай не трябва да имат пряк допир с храните.

Ако се предлагат храни в насипно състояние или на бройка, например ядки или сладкарски изделия се осигурява шкаф за съхранение на материалите и предметите за контакт с храни- тарелки, торбички и др.

Ако се предлагат храни, изискващи хладилни условия на съхранение се осигуряват хладилни съоръжения.

За пакетирани захарни и шоколадови изделия се осигурява температура в помещението 18-22 градуса.

Ако се предлат фрешове задължително се осигурява мивка с течаща топла и студена вода за измиване на плодовете.

Ванияза павилион за търговия с храни и щандове за храни

Anna Ivanova

НЕобходимо еще большое количество документов:

3. Разрешение за ползване / АКТ 16 / - копие се слага на видно място в обекта;

4. Разрешение за мощност от Електроснабдяване и договор със ЕРП. Документ за измерване на параметри на работна среда и ел. Инсталация от Орган от вида С;

5. Разрешение и договор с ВиК;

6. Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките - копие се слага на видно място в обекта;

8. Заключително разрешение от МВР за безопасност на обекта;

10. Здравна книжка на собственика (за обекти за търговия с храни и др. П.). И на служителите;

12. Документ за регистрация на трудовите договори на служителите;

13. Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз;

14. Касова книга, кочан с касови бележки, кочан с сторнировъчни бележки;

15. Регистрация на касовия апарат в данъчната служба – от 2012г. Се прави от обслужващия сервиз- копие се слага на видно място в обекта;

16. Кочан с фактури;

17. Разрешение за поставяне на рекламни табели и ползване на тротоарна площ от общината;

18. Везна (кантар), мерки и теглилки - закупуване и заверка в Центъра по метрология;

19. Ревизьонна книга;

20. Книга за начален инструктаж;

21. Книга за периодичен инструктаж;

22. Категоризация – за заведения, хотели и др- копие се слага на видно място в обекта;

24. Книга за санитарното състояние;

25. Дневник за температура на хладилната система;

26. Дневник за поддържане на хигиенното състояние на обекта;

27. Дневник за личната хигиена на персонала;

28. Разрешение за удължено работно време – ако се работи след 22 часа през зимния сезон и 23 часа през летния сезон - копие се слага на видно място в обекта;

29. Книга за похвали и оплаквания;

30. Книга за рекламациите;

31. Книга за годността на хранителните продукти /Дневник за контрол на хранителни продукти/ – за хранителни магазини и заведения за обществено хранене;

32. Дневник за бракуване на хранителни продукти. Акт за бракуване на материални запаси;

33. Дневник за проведени ДДД мероприятия;

34. Документ за експертиза и договор с Служба по трудова медицина;

35. Дневник за обучение на персонала по добри производствени и хигиенни практики.

36. График за годишния отпуск на персонала.

36. Разрешение за паркиране и влизане в ограничен времеви интервал на МПС, които ще извършват зареждане на обекта (ако той се намира в зони с ограничен достъп). Задължителна застраховка Гражданска отговорност, застраховка КАСКО и преглед пред КАТ на съответните МПС.

Настоящите документи се изискват в зависимост от дейността

Galaktika

Спасибо большое! Практически исчерпывающая информация!

Anna Ivanova

Пожалуйста.

Гость
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Восстановить форматирование

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

  • Похожие темы

    • Разрешение на работу для иностранцев в Болгарии

      Фарида, если можно, расскажите пожалуйста - Почему Министерство не дает разрешение на работу даже через два года.? Моей подруге тоже не дали. Но у нее два года будет в сентябре. В чем у них дело? Или не реально получить разрешение. Я тоже планирую жить в Болгарии. Вы открыли частный кабинет- для этого много документов и денег нужно? Я детский ортопед-травматолог. Но и педиатром могу работать. Спасибо Ольга.
    • Сертификаты для продажи продуктов питания

      Добрый день. Открыл компанию в Болгарии. Пока есть только компания и счет Подскажите какие документы нужны и где их получить (может компания которая поможет), чтобы моя Компни могла продавать орехи купленные в России на территории ЕС. Заранее спасибо.

Войти

У вас нет аккаунта? Регистрация

  • Не рекомендуется на общедоступных компьютерах
  • Забыли пароль?

  • Создать...