Galaktika 13 мая 2015 Есть фирма и небольшое помещение, требуется в нем открыть овощную лавку. Каков алгоритм действий при получении разрешения на продажу продуктов? Слышала только что это очень сложно, но хотелось бы понять в чем основные проблемы и какие подводные камни. Есть человек который готов заняться этим вопросом, я готова ему это доверить, но не понимая сути дела, у меня развивается паранойя, что моим незнанием манипулируют.
Русский Я 13 мая 2015 @Galaktika, НУ бумагами заниматься все таки придеться, и начать нужно с ХЕИ, все претензии по помещению именно от них, совету' прочитать и ето http://pravatami.bg/3035 т. Е можно немного схитрить обьявив себя производителем
Skorpion_BG Анатолий Гоцов Анатолий Гоцов 13 мая 2015 @Galaktika, НУ бумагами заниматься все таки придеться, и начать нужно с ХЕИ, все претензии по помещению именно от них, совету' прочитать и ето http://pravatami.bg/3035 т. Е можно немного схитрить обьявив себя производителем Не ХЕИ, а "Агенция по храните", это сейчас разные канторы!
Anna Ivanova 13 мая 2015 Необходимые документы для открытия продуктового магазина: 1. Удостоверение регистрации из ОДБХ (областная дирекция по безопасност продуктов БАБХ, бившее ХЕИ) В СООТВЕТСТВУЮШЕМ районе. Для него подаются следующие документы:Заявление по образец на ОДБХ;Решение за фирмата, издадено от Агенцията по вписвания;Договор за наем или документ за собственост.Документ за платена държавна такса (от 20-34 лв.).Система за самоконтрол;НАССР система или процедури (само за по- големите обекти). 2. Разрешително за пожарна безопасност от съответното от службата за пожарна безопасност към съответния район:Заявление по образец;Документ за собственост или наем;Документ за платена държавна такса; 3. Документи, издадени от служба по трудова медицина.Решение за фирмата, издадено от Агенцията по вписвания;Договор за наем или документ за собственост;Технически документи за ел. Уредите и други документи, касаещи материално техническата база.
Anna Ivanova 13 мая 2015 Требывания к маленькому магазину (павильон и щанд): Изисквания за павилион за търговия с храни и щандове за храни За откриване на павилиони и щандове за продажба на храни ви е необходимо едно помещение, в което да има мивка с течаща топла и студена вода. В близост до обекта трябва да има санитарен възел. Ако няма мивка, може да се използват съдове с резервна вода за щандовете и мокри кърпи за павилионите за търговия с храни. Това е възможно само ако храните са пакетирани! Трябва да са осигурени условия за съхранение на личните вещи и облекло на персонала. За целта се осигуряват закачалки или шкафове. Осигурява се също шкаф за съхранение на препаратите заимиване и дезинфекция Инвентара за почистване - четки, стирки метли и др. Се съхранява в предверието на изполвания санитарен възел, освен в случайте ако не са предвитени други условия, но в никакъв случай не трябва да имат пряк допир с храните. Ако се предлагат храни в насипно състояние или на бройка, например ядки или сладкарски изделия се осигурява шкаф за съхранение на материалите и предметите за контакт с храни- тарелки, торбички и др. Ако се предлагат храни, изискващи хладилни условия на съхранение се осигуряват хладилни съоръжения. За пакетирани захарни и шоколадови изделия се осигурява температура в помещението 18-22 градуса. Ако се предлат фрешове задължително се осигурява мивка с течаща топла и студена вода за измиване на плодовете. Ванияза павилион за търговия с храни и щандове за храни
Anna Ivanova 13 мая 2015 НЕобходимо еще большое количество документов: 3. Разрешение за ползване / АКТ 16 / - копие се слага на видно място в обекта; 4. Разрешение за мощност от Електроснабдяване и договор със ЕРП. Документ за измерване на параметри на работна среда и ел. Инсталация от Орган от вида С; 5. Разрешение и договор с ВиК; 6. Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките - копие се слага на видно място в обекта; 8. Заключително разрешение от МВР за безопасност на обекта; 10. Здравна книжка на собственика (за обекти за търговия с храни и др. П.). И на служителите; 12. Документ за регистрация на трудовите договори на служителите; 13. Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз; 14. Касова книга, кочан с касови бележки, кочан с сторнировъчни бележки; 15. Регистрация на касовия апарат в данъчната служба – от 2012г. Се прави от обслужващия сервиз- копие се слага на видно място в обекта; 16. Кочан с фактури; 17. Разрешение за поставяне на рекламни табели и ползване на тротоарна площ от общината; 18. Везна (кантар), мерки и теглилки - закупуване и заверка в Центъра по метрология; 19. Ревизьонна книга; 20. Книга за начален инструктаж; 21. Книга за периодичен инструктаж; 22. Категоризация – за заведения, хотели и др- копие се слага на видно място в обекта; 24. Книга за санитарното състояние; 25. Дневник за температура на хладилната система; 26. Дневник за поддържане на хигиенното състояние на обекта; 27. Дневник за личната хигиена на персонала; 28. Разрешение за удължено работно време – ако се работи след 22 часа през зимния сезон и 23 часа през летния сезон - копие се слага на видно място в обекта; 29. Книга за похвали и оплаквания; 30. Книга за рекламациите; 31. Книга за годността на хранителните продукти /Дневник за контрол на хранителни продукти/ – за хранителни магазини и заведения за обществено хранене; 32. Дневник за бракуване на хранителни продукти. Акт за бракуване на материални запаси; 33. Дневник за проведени ДДД мероприятия; 34. Документ за експертиза и договор с Служба по трудова медицина; 35. Дневник за обучение на персонала по добри производствени и хигиенни практики. 36. График за годишния отпуск на персонала. 36. Разрешение за паркиране и влизане в ограничен времеви интервал на МПС, които ще извършват зареждане на обекта (ако той се намира в зони с ограничен достъп). Задължителна застраховка Гражданска отговорност, застраховка КАСКО и преглед пред КАТ на съответните МПС. Настоящите документи се изискват в зависимост от дейността